Detta är vår pr-byrå
San Francisco är en prisbelönt byrå med ett internationellt team bestående av några av Nordens bästa kommunikations- och PR-experter. Vi arbetar på en mängd olika språk för att hjälpa företag och varumärken att öka både sin synlighet och sin trovärdighet.
Vi hjälper till att ta fram PR- och kommunikationsstrategier som skapar affärstillväxt och genererar proaktivt nationell och internationell mediepublicitet varje månad.
Med hjälp av vår egenutvecklade PR-mjukvara Valosan kan vi skala upp vårt arbete globalt på lokala marknader.
Om företaget
Varför har San Francisco Agency valt att fokusera på PR? För oss är PR inte bara en del av en marknadsplan. Det är själva kärnan i vår verksamhet. Vi tror på det – och vi utmärker oss inom det.
Att vara bäst på en sak – i vårt fall internationell PR för innovativa och ambitiösa företag och varumärken – ger oss en tydlig riktning i allt vi gör.
Det påverkar allt från utbildning och rekrytering till försäljning, marknadsföring och allt däremellan.
Genom att fokusera enbart på PR har vi hittat den perfekta balansen mellan kreativitet och resultat.
Detta syns inte minst i de regelbundna publiceringarna vi säkrar åt våra kunder, månad efter månad.
God renommé är ovärderligt när man bygger nya varumärken. Våra kunder, oavsett om de är startups, scaleups eller nya affärsenheter inom större företag, värdesätter vårt skarpa fokus och den avkastning de får på sin investering.
För mer etablerade företag och varumärken är vi en utmärkt partner när det gäller att genomföra internationell PR för att stödja deras långsiktiga strategi och arbeta synkroniserat med deras marknadskommunikationsteam eller partners.
Jobba hos oss
Vi arbetar tillsammans för att hjälpa våra kunder att få medieuppmärksamhet internationellt och växa. Vi är positiva, djärva och optimistiska, men samtidigt seriösa i det vi gör.
Vårt team är energiskt, och genom att vara lekfulla kan vi utveckla vår kultur och vårt välbefinnande. Vi respekterar andra – vår miljö är ärlig och uppmuntrande så att alla kan vara sig själva.
Vi behöver samtidigt få saker gjorda. Därför använder vi ofta en rak och jordnära kommunikationsstil. Som sig bör på en PR-byrå med rötterna i Finland.