Mjuk, ett re-commerce-företag inom möbelbranschen, valde att samarbeta med San Francisco Agency för att skapa stor uppmärksamhet i medierna kring deras finansieringsrunda på 2,5 miljoner euro i september 2023. Mjuk är en cirkulär marknadsplats och erbjuder en helhetslösning som förenklar processen med att sälja möbler för både företag och konsumenter. Det innebär second hand-möbler, överskottslager och återförsäljarreturer som inte längre kan säljas i de egna kanalerna.
Vi gjorde pressmeddelanden på finska, svenska och engelska, samt viktiga tillgånger som presskit och boiler plate. Därefter pitchade vi historien till möbel-, e-handels- och startuptidningar på alla marknader, och koordinerade intervjuer med Mjuk-teamet innan vi distribuerade pressmeddelandena till en större grupp mediekontakter, följde upp och rapporterade publicerade nyheter till Mjuk.
Vi hade stärka resultater på alla marknader, inklusive europeiska startupmedier som EU-Startups och FinSME’s, samt utmärkta resultat på de lokala finska och svenska marknaderna. I Sverige hade vi ett brett utbud av publikationer från e-handels- och logistikmedier, och i Finland hade vi publicerade nyheter i ledande affärstidningar som Talouselämä, samt nationella nyhetsmedier som Ilta-Sanomat.
San Franscisco Agency var den perfekta partnern för vår investeringsrundas PR. De drev hela processen effektivt och vi gillade verkligen att arbeta med deras erfarna och trevliga experter. Resultaten var också över förväntan, både lokalt och internationellt, och medieuppmärksamheten har redan haft en positiv inverkan på större partnerförhandlingar. Vi är super nöjd med resultatet och om någon frågade mig ifall jag skulle jobba med dem igen vore svaret ett lätt “ja!“